Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parodie České televize v seriálu Dobré ráno, Brno! jako novodobá podoba televizní zábavy
Straka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Seriál je parodií na originální pořad Dobré ráno, který je vysílán každý všední den a má být "ranní dávkou informací a hudby, doplněnou o zajímavé hosty a tipy." Česká televize vytvořila seriál, ve kterém odvážným způsobem paroduje nejen samu sebe jako významnou instituci včetně svých zaměstnanců, ale i televizní průmysl jako takový. V seriálu lze analyzovat stěžejní koncepty televizní zábavy, jako je užití parodie, satiry, humoru a nadsázky. Cílem práce je zjistit, v čem spočívá parodie v seriálu Dobré ráno, Brno! v souvislosti s Českou televizí a jak seriál přispívá k větší žánrové pestrosti televizní zábavy, především v oblasti parodie, satiry a humoru. Jako metodu zkoumání jsem zvolil sémiotickou analýzu s důrazem na rozbor významů v rovině denotace a konotace podle vzoru Rolanda Barthese. Podrobná sémiotická analýza zahrnuje rozbor dialogů a verbálních znaků, analýzu zvukové stopy a celé mizanscény včetně rozboru jednotlivých postav, kostýmů, dějiště a práce s kamerou. Výsledky ukázaly, jakým způsobem tvůrci parodovali nejen Českou televizi jako instituci a významné veřejnoprávní médium, ale i celý televizní průmysl. Výzkumná metoda je však kvalitativní analýzou a výsledky tak nejsou a nemohou být reprezentativní.
Typologie českojazyčného spamu
Vejda, Prokop ; Mňuková, Dominika (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato práce představuje nový systém typologie pro českojazyčný spam. Kategorizace v něm probíhá na základě podpovrchových mechanismů odhalených metodou sémiotické analýzy, s primárním důrazem na klasifikaci užité persvazivní metody. Navržený systém lze v kontextu reflektované oborové literatury zařadit mezi víceúrovňové systémy kategorizace. V první úrovni rozlišuje mezi prodejním a inscenačním spamem. V druhé úrovni mezi situačně- inscenačním a identitně-inscenačním spamem. Ve třetí úrovni probíhá diferenciace mezi finanční, zdravotní, erotickou a spotřebitelskou pobídkovou oblastí. Mimo to identifikuje ideologický spam jako samostatnou kategorii. Systém je v rámci výzkumu prověřený aplikací na vzorku českojazyčného spamu ze začátku roku 2023, a sice metodou kvantitativní obsahové analýzy. Tento krok také umožnil představit relevantní sledované charakteristiky ve statistickém kontextu a elementárně zmapovat charakter nevyžádané pošty, která se v emailových schránkách česky mluvících adresátů objevovala začátkem roku 2023. Dalšími východisky výzkumu jsou: rešerše v akademické sféře představených typologických systémů a rešerše dosavadní aplikace sémiotické analýzy na spam. Teoreticky práce těží z konceptů sociální inscenace, řečového jednání, konotativní roviny, mytologie a nejistoty významů v...
Vizuální rámcování války na Ukrajině
Zítko, Tomáš ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce "Vizuální rámcování války na Ukrajině" zkoumá, jakým způsobem české a zahraniční deníky konstruují mediální obraz tohoto konfliktu v publikovaných fotografiích. Teoretická práce se soustředí zejména na teorii rámcování a její vizuální rozměr, nastolování agendy a mírovou žurnalistikou, přičemž tento normativní směr práce využívá jako výchozí zdroj rámců analyzovaných v praktické části. Analýza kombinuje kvantiativní a kvalitativní přístupy Cílem kvantitativní části analýzy bylo doplnit doposud chybějící data o vizuálním rámcování války na Ukrajině českými a zahraničními médii. Dále se soustředila na vývoj frekvence fotografického pokrytí analyzovaného konfliktu a identifikaci rolí aktérů, kteří na snímcích vystupují. Kvalitativní část se pokusila zjištění kvantitativní části hlouběji prozkoumat analýzou vybrané části snímků zobrazujících identifikované rámce.
Projevy technologického determinismu ve výběru témat ve zpravodajství ČT24 a ČRo Radiožurnálu
Bečková, Kateřina ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce s názvem Projevy technologického determinismu ve výběru témat ve zpravodajství ČT24 a ČRo Radiožurnálu hledá odpověď na otázku, zda výběr témat v televizi a rozhlase ovlivňují technologie, které mají média k dispozici. S tím souvisí i to, zda tedy média zpracovávají do vysílání odlišné události. Teoretická část práce se proto věnuje charakteristice konceptů gatekeepingu, zpravodajských hodnot a rovněž technologickému determinismu. Autorka pro účely výzkumu zvolila nejprve obsahovou analýzu zaměřenou na kategorizaci témat. Výzkumným vzorkem byly dvouhodinové úseky vysílání kolem hlavních zpráv v poledne a večer po tři dny. Vybraná témata, která ČT24 nabídla divákům navíc v komparaci s Radiožurnálem, pak autorka podrobila sémiotické analýze, aby zjistila, zda je obraz tím rozhodujícím faktorem, proč se událost do vysílání rozhlasové stanice nedostala. Kontext pak zjištěním dodává šest polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů se zástupci obou médií. Ze všech získaných dat vyplývá, že televize vysílá o desítky témat denně víc, a to z důvodu časového prostoru, který má pro zpravodajství k dispozici. Na rozdíl od Radiožurnálu se pak ČT24 významně soustředí na vizuální stránku událostí, a proto někdy může docházet k odmítnutí vedením redakce některého tématu, jež reportéři navrhují...
Antisemitské memy na webu 4chan.org
Feistinger, Aleš ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
V práci se zabývám třemi otázkami: Jaké jsou principy fungování mémů? Jaké kategorie antisemitských memů můžeme identifikovat na webu 4chan.org? A jak souvisí s dosavadními poznatky o antisemitské propagandě? Pro zodpovězení první otázky procházím současné teorie od aktivních publik, přes internetové mémy až po interakci mémů a politiky. Dále v teoretické části popisuji web 4chan.org a současnou podobu antisemitismu na internetu. Pro výzkum druhé otázky jsem jako nejvhodnější metodologii stanovil sémiotickou analýzu, doplněnou zakotvenou teorií. Popisuji její metodologii a praktické použití a následně prezentuji výsledky včetně subkategorií a názorných příkladů. Práce je zakončena začleněním nejdůležitějších zjištění do současných poznatků a antisemitismu a tedy zodpovězením třetí výzkumné otázky. V závěru jsou rekapitulovány hlavní poznatky.
Sémiotická analýza animované reklamy
Drahotová, Klára ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Diplomová práce bude na základě sémiotické analýzy reklamních videí zkoumat, jaké prostředky jsou uplatňovány v animované reklamě. Animovaná tvorba je zpravidla spojována s dětskými/rodinnými filmy, ve velké míře je však využívána i v reklamách, které mají za úkol ovlivnit dospělého diváka. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se animovaná reklama snaží upoutat zákazníka a současně jak se liší od hrané reklamy. Výchozí hypotézou je tedy, že animace není určena jen pro dětského diváka, ale dokáže úspěšně fungovat i v tvorbě pro dospělé. Zároveň práce vychází z předpokladu, že animovaná reklama využívá jiné prostředky k zaujmutí diváka, nežli reklama hraná. Teoretická část se soustředí na představení animace, jejího vývoje, specifik a metod analýzy. Dále na sémiotickou i praktickou stránku reklamy a vizuální znaky obrazů. V praktické části budu srovnávat vybrané animované a hrané reklamy. Mou snahou bude popsat nástroje animace v reklamě a najít, čím se tak liší od reklamy hrané. Klíčová slova: sémiotika v reklamě, reklama, televizní reklama, animovaná reklama, animace, sémiotická analýza, kódování, denotace, konotace, obraz
Pojetí ideálu ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy
Kratochvílová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Pojetí ideálu krásy ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy analyzuje dva tituly, Marianne a Svět ženy, v období roku 2017. Práce si klade za cíl zjistit, jak je na stránkách těchto dvou titulů pojímán ideál krásy ženského těla, přičemž vychází z hypotézy, že ženám je v lifestylových časopisech obecně předkládán ideál krásy spojený se štíhlostí. Práce zkoumá jak obrazový, tak textový obsah časopisů včetně titulních stran, a to pomocí kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Práce primárně vychází z teorie sociální konstrukce reality, která je blíže popsána v teoretické části. Ta dále vymezuje jednotlivé teoretické pojmy a koncepty důležité pro pochopení celé práce a po ní následuje část věnovaná výzkumům, které se již zabývaly pojetím ideálu krásy v médích. Závěr teoretické části pak kategorizuje tisk pro ženy a přibližuje jeho rozvoj. Druhý oddíl práce se věnuje výzkumnému záměru, podrobnější charakteristice obou zkoumaných časopisů a popisu metod použitých v poslední části, tedy kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Analytická část se věnuje stanovení výzkumných otázek a hypotéz, konstrukci obsahových kategorií, které tvoří jádro obsahové analýzy a samotné interpretaci výsledků výzkumu.
Medializace měnové odluky a vzniku české koruny v roce 1993
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje dosud neprobádané oblasti studia, a to prostředkům a funkcím medializace měnové odluky a vzniku české koruny v únoru roku 1993. Práce mapuje český mediální diskurs věnovaný této problematice a odpovídá na otázku, zda sdělovací prostředky mohly prostřednictvím svých obsahů přispět k pozitivnímu vnímání a přijetí této podstatné ekonomické reformy, která fakticky dovršila proces rozdělení československé federace k 1. lednu 1993. Využívá k tomu kvalitativní metody výzkumu - sémiotickou analýzu a analýzu diskursu. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-politickou situaci v zemi. Teoretická část práce popisuje roli peněz a měnové politiky, technickou přípravu měnové odluky včetně vytvoření nové série bankovek a nastiňuje trendy českých médií po roce 1989. Metodologická část obsahuje konkrétní cíle, klade výzkumné otázky a podrobněji představuje zvolený postup výzkumu. Praktická část práce analyzuje mediální obsahy věnované měnové odluce v českých denících Blesk, Hospodářské noviny, MF Dnes a Rudé právo a ve vybraných pořadech České televize v prvním čtvrtletí roku 1993. Hlavní výstup této analýzy tvoří diskuse nad vyplynulými závěry a jejich rozvedení do hypotéz, které je možné testovat v dalších studiích zejména kvantitativního charakteru výzkumu.
Rok 2010-Počítáme s dětmi v České televizi: Vysílání pro děti a mládež
Vraspírová, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Rok 2010 - Počítáme s dětmi v České televizi: Vysílání pro děti a mládež"se zabývá vysíláním pro děti a mládež v České televizi a zaměřuje se především na produkci cyklických pořadů. Přináší přehled pořadů tohoto typu od počátku existence České televize do současnosti, tedy od roku 1992 do 2010. Autorka zároveň naznačuje vnitřní strukturu producentských center, která se tvorbou pořadů pro děti a mládež v České televizi zabývala a zabývají. Předmětem práce je analýza programové strategie Počítáme s dětmi v České televizi, jež navázala na předchozí projekty Osudové osmičky v našich dějinách a Rok svobody. Součástí analýzy je přehled stávajících, nově vysílaných i původně plánovaných pořadů, přehled vývoje objemu pořadů pro děti a mládež a vývoje sledovanosti České televize v kategoriích 4-9, 10-14, 15-24 let a 15+. Není opomenuta ani role televize v životě dětí a mládeže včetně údajů o jejich preferencích. Dále autorka nástrojem sémiotické analýzy zjišťuje míru sociální konvence a výrazové prostředky, jež se používají při zobrazení reálných a fiktivních postav ve vzdělávacím cyklu Vzduchoplavec Kráčmera, který se v roce 2010 začal vysílat. V závěrečné části práce je stručně naznačena současná situace vysílání pro děti a mládež v České televizi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.